Като една от най-големите марки професионални бои в Германия, Caparol се чувства ангажиран с целите на международното споразумение за устойчивост, към което компанията майка DAW SE се присъедини още през 2012 г. За тази цел Caparol стартира инициативата #MITCAPAROLUMDENKEN, която обхваща централни теми за устойчиво мислене и действие.
Устойчивостта се е утвърдила като термин в съзнанието на потребителите и ще играе все по-важна роля при решенията за покупка. Общият термин е многостранен и включва много аспекти, които варират в зависимост от контекста: например дълъг срок на годност на продукта, повторно използваема или рециклируема опаковка, икономична консумация, състав от естествени суровини, ниска консумация на енергия по време на производство, доколкото е възможно нулеви емисии, използване без странични ефекти за здравето или също облекчаване на климата чрез минимизирани емисии на CO2.
УСТОЙЧИВИ ПРОДУКТИ
Чрез непрекъсната оптимизация на продукта Caparol осигурява максимална защита на климата. Пример за премиум интериорна боя Indeko-plus: Боята с намалени емисии, без разтворители, пластификатори и консерванти предлага оптимално качество на търговията с боядисване, което непрекъснато се доразвива след пускането на пазара на Indeko-plus. Интензивните изследвания вече дори успяха да произведат свързващото вещество, използвайки процеса на балансиране на биомаса от 100% възобновяеми суровини: биогаз и бионафта, които се получават от сертифицирана биомаса. По този начин изкопаемите суровини могат да бъдат напълно отстранени в свързващото вещество. Резултатът е намаляване на CO2 до 62% в сравнение с конвенционалните свързващи агенти.
УСТОЙЧИВА ОПАКОВКА
В допълнение към разработването на устойчиво формулирани продукти, Caparol се фокусира и върху екологично чисти, рециклируеми опаковки. Пример за контейнер Indeko-plus: делът на новата пластмаса е намален до минимум; вместо това се използват рециклирани продукти от жълтия чувал – т.е. пластмаси, направени от битови отпадъци. Техният дял е до 70% в контейнер Indeko-plus! Това спестява 0,4 kg CO2 на 12,5 l контейнер. Освен това всички пластмасови контейнери могат да се рециклират. В допълнение към изключителната устойчивост на климата и околната среда, стабилността и здравината се дават без ограничения.
КЛИМАТИЧНО НЕУТРАЛНО ПРОИЗВОДСТВО
Компанията майка на Caparol DAW SE следва цялостна стратегия за устойчивост от 2010 г. насам; От 2017 г. опазването на климата е специален фокус. Оттогава администрацията и производството във всички германски локации са 100% неутрални по отношение на климата. Захранването е превключено на чисто зелено електричество, което се получава от възобновяеми енергийни източници и идва от собствените фотоволтаични системи на компанията, наред с други неща; фотоволтаичните модули работят в централата ни в Ober-Ramstadt. По този начин количеството консумирана енергия се намалява непрекъснато и неизбежните емисии се компенсират чрез закупуване на сертификати за емисии. В производството използването на отпадна топлина, генерирана в хода на производствените процеси, осигурява отоплението на халетата; това допринася значително за намаляване на емисиите на CO2 на тон боя.
DAW SE осъзнава своята отговорност и подкрепя климатичната цел от 2 градуса за спиране на глобалното затопляне. Като член на Германския съвет за устойчиво строителство (DGNB) е важно да имаме ясна представа за ефектите на боите, лаковете и глазурите върху климата и околната среда и последователно да прилага възможни оптимизации.
„Искаме да идентифицираме и използваме всички параметри, които ни доближават до една постоянно устойчива гама от екологични и климатични първокласни продукти. Това е непрекъснат процес на обучение, в който бихме искали да видим активното участие и подкрепата на всички клиенти и приятели на нашата компания“, обяснява маркетинг мениджърът на Caparol Wiebke Melzig.
Имената се променят, лидерството остава
Като външен белег на екологично ориентираното отношение Caparol преименува цяла продуктова линия: бои, лакове и глазури от серията "CapaGeo" ще се преименуват на "CapaGreen". С тази промяна подчертаваме претенциите си да произвеждаме продукти и опаковки по устойчив и екологичен начин.
Гамата CapaGreen се основава на рецепти, които включват възобновяеми суровини като картофено нишесте, масло от камелина или соево масло до биогаз и бионафта. Чрез премахване на изкопаемите суровини в свързващото вещество спестяванията на CO2 приблизително съответстват на количеството емисии, които биха били произведени на разстояние от 460 km са пуснати дизелови автомобили.
Разбира се, особено устойчивата гама включва и опаковките, които имат голям принос за опазването на околната среда и климата. С продуктите на CapaGreen делът на новата пластмаса се намалява и се заменя с рециклиран материал (PCR рециклати). Баката е напълно рециклируема, което означава, че всяка кофа Indeko-plus спестява еквивалента на почти половин килограм CO2 в сравнение със стандартните баки. Това показва, че чрез използването на рециклирана пластмаса можете да допринесете активно за опазването на околната среда и климата и в същото време напълно да отговаряте на изискванията на бояджийската практика.
„Устойчивостта в мисленето и действието е неразделна част от философията на марката Caparol. Ние виждаме себе си като движеща сила зад устойчивото развитие. За нас това включва и непреките ефекти върху околната среда и климата, които трябва да бъдат включени в съображенията. Установихме, че устойчивостта – несправедливо осмивана и пренебрегвана като модерен термин от някои играчи на пазара – привлича все повече и повече внимание: като съвкупност от практически свойства, които един продукт трябва да притежава, когато става въпрос за избор в преработвателните занаяти и за чувствителните потребители трябва да бъдат привлекателни. За нас е още по-важно да можем да кажем, че с гамата CapaGreen предлагаме продукти, които пестят ресурси, лесни за обработка и в хармония с природата“, продължава маркетинг мениджърът Wiebke Melzig.
Допълнителна информация: MITCAPAROLUMDENKEN